18 Mart 2009 Çarşamba

gittik gittik geldik

Salı günlerimin yeni eğlencesi artık İstanbulu arşınlamak! Kabus seçmeli dersim olan adı Güzel Sanatlar kendisi işkence olan dersimi bu dönem artık değiştirdim. Ta güz döneminde yapmalıydım ama diğer seçeneğim olan Bilgi-İşlem dersi, Bahçelievler Kampüsünde (kampüs demek pek doğru değil orası için, onu da yazarım bir ara) olduğu için gözüm korktu oralara gidip gelmeye ve böylece uyaran kimseyi dinlemeyip güzel sanatları almaya başladım. Sanırım "ortaokuldaki kendi dersini dalgaya alan öğrencilere ders vermek için zor soru soran müzik hocası" kompleksine sahip olan bir hocamızdı bu güzide dersi veren kişi çünkü finaline en çok kastığımız ders güzel sanatlar oldu ve sınır notlarla geçebildik, bazılarımızsa kaldı evet. Bu sırada bilgi işlem insanlarının word-excel yaparak finalde 100 lerle oynamaları bardağı bir hayli taşırdı ve ta taaa bu dönem bilgi işlemdeyim salı günlerim bahçelievlerde geçecek. En zor kısmı tabii ki Küçükyalı dan Bahçelievlere gitme faslı ki, en rahat yolun yakamıza yeni gelmiş olan metrobüs olduğunu keşfettik ki asıl gelmek istediğim konu da burası.
Metrobüs arkadaşımız hakkında ne zamandır yazmak istiyordum zaten, küçük bir şekilde açıklamak gerekirse tam Türkiye icraatlarına yakışır bir ulaşım aracı. Trafiğe çözüm mü? Bu kesinlikle halk için en iyi olan sonuç olmaz, ama öyleymiş gibi gösterilir, en iyisi değil en kısa sürelisi yapılır (ki seçimlerden önce bitsin mesela), geçici çözümdür fakat kalıcı da olabileceğine dair halk kandırılır, kısa vadede en ucuz çözümdür fakat uzun vadede müthiş paralar harcanır. İşte metrobüs de böyle bir toplu taşıma sistemi...
Evet herkes trafiğin içindeyken biz hızla geçip 15 dkk da kadıköyden mecidiyeköye geçebiliyoruz ve İstanbulun küçüldüğüne inanıyoruz, fakat iş giriş-çıkış saatindeyseniz bunu aynı otobüsün içinde 150 kişiyle aynı anda yapıyorsunuz. Buna cevap da Kadir Topbaş' dan geliyor! "metrobüs bir sosyalleşme aracıdır." Evet Kadir amca bütün İstanbul akraba oluyoruz...
Metrobüs içindekiler için hadi ulaşım açısından iyi, peki metrobüsün dışındaki zavallı otomobil sahipleri? Alternatif toplu taşıma yöntemlerinin bütün trafiği düzeltmesi gerekirken şerit çaldığınız normal yol daha da sıkışıyor. İstanbul gibi nüfusunun önemli bir kısmı araba kullanan bir şehirde o metrobüsler aralıksız da gidip gelseler, trafiğin sıkışmasını önleyemezler.
Ve son olarak benim bu konu hakkındaki en takıldığım nokta, nerden geliyor bu benzinin parası arkadaş? İstanbulun bir yanından bir yanına gidip gelen bu mercedes otobüslerimizin su yakmadığın hepimiz biliyoruz. Ayrıca bu otobüslerden çok fazla var ve aynı hat üzerinde devam eden iett otobüsleriyle birlikte bunların benzin parası bir hayli fazla. Buna çözüm olarak ne yapıcaklar? Kar amacı gütmemesi gereken iett, benzin parasını çıkarmak için daha da mı pahalılaştıracak bilet fiyatlarını?
Bunun yerine bir metro yapılsa daha kalıcı ve trafiği engellemeyen bir sistem olmaz mıydı? Pahalılığından ve yapımının uzun olduğundan bahsediliyor ama uzun vadede metrobüs daha mı ucuza geliyor Kadir Amca? Hiç sanmıyorum. Bence şu anda aynı hattın altına bir metro hattı yapılmaya başlanmalı, o bitinceye kadar bir kaç yıl metrobüs geçici olarak kullanılmalı anca öyle güzel bir ulaşım aracı olur.
Oylarınızı bana verin trafiği çözeyim anacım.

2 yorum:

  1. Sen Lunatic'sin.Büyük Düşün

    Marka Bloglar

    Herşey Blogger İçin

    (sizi de 22 Mart 2009'da Facebook Konser Ve Kongre Merkezindeki Mitingimize bekliyoruz.1 talihliye gemicik,5 talihliye çalıştıkları alanda vergi indirimi,50 talihliye galataport ayrıca saat başı 40 akp'liye de peşkeş kazanma şansı.)

    YanıtlaSil
  2. benim partimin adı da akp olucak
    alkolikler ve kumarbazlar partisi, oyunu bekliyorum

    YanıtlaSil